tisdag 26 januari 2010

Håll värmen med ylle

Jag bara älskar den här vintern! Mycket snö, jämn temperatur som håller sig under -5, ingen ishalka och perfekt skidföre. För er som liksom jag försöker vara ute så mycket som möjligt vill jag tipsa om att byta ut syntetunderstället mot ett ylleunderställ. Ylle transporterar bort fukt från kroppen och värmer även när det är vått. Det är stor skillnad på att åka skidor i ett ylleunderställ och vissa syntetvarianter. Jag har ett syntetställ som känns som att vara inlindad i gladpack. Inte så kul när man börjar svettas.

För ett tag sedan slog jag på stort och köpte en sport-bh i ullfrotté och den är så skön att jag helst inte vill använda någon annan bh. Den värmer skönt när jag är lite frusen och i skidspåret drar den bort svetten från ryggen så att jag inte fryser när jag stannar och vilar. Min gamla syntetiska sport-bh blir iskall så fort jag slutar röra mig. Nästa grej på önskelistan är en trave ylletrosor. Då ska jag kanske kunna hålla mig varm om rumpan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar